Abstract
This work intends to demonstrate the characteristics of the disciplinary content implemented in the university curriculum for musical education. The results presented are derived from a case study conducted in the Department of Music at the University of Veracruz, Mexico (2009). The data collection was conducted through semi-structured interviews with teachers and students that experienced this curriculum. The theoretical basis utilizes the concepts of authors such as Stenhouse, Sacristán, Poster. The research offers insights into teacher training in music education, systematizing continuous assessment parameters.
References
Sacristán, J. G. (2007). El currículum: una reflexión sobre la práctica. España: Editorial Morata.
Posner G. J. (2005). Análisis del Currículo. México: Editorial Mc Graw Hill. Tercera Edición.
Stenhouse, L. (1991). Investigación y Desarrollo del Currículo. Madrid: Editorial Morata. Tercera edición.
Trejo León, Rosalía (2009). Un análisis crítico de la Licenciatura en Educación Musical de la Universidad Veracruzana (México) Origen, implementación y una visión futura. Tesis para optar al grado de magíster en Didáctica de la Música, Universidad CAECE de Buenos Aires, Argentina.
Documentos
Facultad de Música de la Universidad Veracruzana (2007). Informe de Evaluación de la Licenciatura en Educación Musical. Xalapa, Veracruz; México Realizado para: CIEES Comités Interinstitucionales para la Evaluación de la Educación Superior.
Facultad de Música, Universidad Veracruzana (1995). Proyecto Licenciatura en Educación Musical. Xalapa, Veracruz; México.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Copyright (c) 2013 Neuma (Talca)